7 mars 2014

Sicilien 2011

Sicilien 2011

Kollade igenom bilder från Sicilien 2011, och tänkte att jag kunde lägga upp lite bilder som jag inte visat förut. Jag hade glömt bort mycket! Vi hyrde ett stort hus, där vi bodde tillsammans med en annan familj vi känner. Sicilien är inte alls lika fint som egentliga Italien, men det var en riktigt bra resa ändå. Sicilien påminner mera om Cypern faktiskt. Till hösten ska vi till Italien igen, men till ett nytt ställe denna gång också. Nu har jag sett en hel del av Italien, och det är ett av mina absoluta favoritländer. Klart jag känner att jag skulle vilja besöka en massa andra länder också, vilket jag nog har gjort, men på något sätt dras vi alltid till Italien på höstlovet och jag älskar Italien. Glassen, pastan, pizzan och människorna. Jag har varit två gånger i Toscana, Sicilien (Trapani), två gånger till Rom, Amalfi kusten (Sorrento). Favorit placet hittills är helt klart Amalfi, herregud vad vackert.

Just nu känner jag bara att jag vill resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar