2 januari 2014

Skolsnack

Min avsikt för denna dag var att plugga som en dåre haha, så det inte skulle bli lika mycket pluggande i helgen. Men, som vanligt hittar jag på en massa annat att göra. Jag ska skriva en bildanalys imorgon på modersmål så det kan jag ju inte riktigt plugga till, läste bara igenom lite anteckningar. Men det är väldigt mycket grammatik och ord till finskaprovet nästa vecka, som jag verkligen borde ha läst på idag. Nu måste jag skärpa mig! Nytt år och allt så nu ska jag ta tag i skolan och inte spara allt till dagen före. Nu har jag skrivit det på bloggen också så nu får jag se till att jag håller det! ;)

I högstadiet brydde jag mig så mycket mer, jag pluggade verkligen i tid då, fick bra vitsord i det mesta. Nu i gymnasiet är det säkert dubbelt mer plugg och min motivation är inte väldigt högt uppe alltså, men det har nog gått helt bra i skolan hittills ändå. Men nu ska jag ta tag i detta på riktigt.
Kanke inte världens roligaste att läsa om skolan, men kände att jag inte hade något annat att skriva om idag..

 
Lite blandat från min instagram!

2 kommentarer: